Скочи на садржај

Светски дан животиња

Први дан Дечје недеље посвећен је Светском дану животиња који се обележава 4.октобра. Том приликом наставница енглеског језика Сања Симић де Граф осмислила је интегративан пројекат који је реализован као тематски дан у ИО Зајачи и интегративну презентацију за децу провог разреда матичне школе. У пројекту су учествовали вероучитељ Иван Негић, наставница математике Мирјана Милићевић, учитељице Миланка Стефановић и Милка Томић и учитељ Миленко Мандић.Ученици петог и шестог разреда су вежбали граматику енглеског-неодређени члан, садашње просто време , прошло просто време,  глагол TO BE у садашњем и прошлом времену и  глагол HAVE GOT, затим су описивали животиње, упоређивали. Ученици осмог и седмог разреда су на математици израчунавали површину геометријске фигуре која је представљала неку животињу а која се сасстојала од одређених геометријских облика. На верској настави ученици седмог и осмог разреда  урадили су пано на тему ,,Животиње у Библији“. Решавали смо асоцијације и дискутивали.Ученици првог разреда су почетак Дечје недеље обележили поздравом различитим застававама а затим су учествовали у мини квизу кроз интерактивну презентацију, погађали животињу на енглеском а на математици радили основне геометријске облике од којих је састављена одређена животиња, обрађивали причу из Рајског врта о Адаму и Еви и о змији и извлачили поуке, решавали асоцијације…Више можете видети на фотографијама и на следећим видео записима:

ОШ „Вук Караџић“, Лозница

4. 10. 2021. г.

Обележен Светски дан животиња

уз приповетку „Аска и вук“

На часу утврђивања приповетке Иве Андрића „Аска и вук“ ученици одељења 6/3 у ИО Зајача су, заједно са наставницом српског језика и књижевности Слађаном Осатовић, симболично обележили Светски дан животиња.

Након детаљне анализе дела, залазећи у ширину и дубину садржаја и проналазећи поруке које се у њему скривају, вратили су се на површину коју чине два доминантна лика − животиње. У питању су овца и вук. Две супротности по својој животињској природи, али свакако два подједнако важна жива бића.

Водећи се догађајима из обрађене приповетке, несумњиво је да су ученици били радосни због извојеване Аскине победе у борби за живот, јер је то мала бела доброћудна овчица, такорећи јагње. Међутим, иако је тако, није им промакао ни коментар о вуку који је страдао од руке пастира. Наиме, ученици су се издигли изнад негативне репутације вука (која га прати у већем делу људског друштва некада и сада) посматрајући га као припадника животињског царства којем је дано да живи у дивљини, да се храни месом и да буде једна од карика у ланцу исхране, те су покушали да на тај начин оправдају његове поступке и изразе жал због његове смрти. „Могао је пуцати близу њега да га уплаши!“, био је један од коментара. Овим су ученици показали изузетну емпатију и љубав према животињама уопште, без обзира на њихову питомост, али и свесност о томе да су оне бића која деле планету са нама, људима, да имају осећања као и ми, те да имају једнако право на живот.

Разговор о важности животиња се природно преточио у разговор о животињама које гаје ученици код својих кућа, као и о томе на који начин они брину о њима. Стога се спонтано наметнуо задатак да се ученици између себе договоре о томе ко ће о којој животињи из свог домаћинства да пише, а радови ће се, заједно са фотографијама тих животиња, наћи на заједничком паноу који представља допринос у обележавању Светског дана животиња и ширењу свести о томе колико је, заправо, важно гледати на животиње као на жива бића са потребама, осећањима и правима.

Слађана Осатовић,
професор српског језика и књижевности

У понедељак 04.09.2021. ученици 8-4 ИО Зајача су са својом наставницом Мирјана Милићевић, на часу математике обележили Дан заштите животиња.

Кроз задатке бојења, изговарања на енглеском језику делова тела животиња (пиле, зец и меда) и израчунавање њихових површина (дате животиње су састављење од геометријских облика: троугао, правоугаоник и круг) извршена је хоризонтална и вертикална интеграција кроз наставне предмете математика, енглески језик, биологија и ликовна култура.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *