Превентивна здравствена заштита обухвата бригу о здрављу и правилном развоју ученика, хигијенским условима рада у школи и ван ње.
У оквиру свог редовног Гoдишњeг планa рaдa Здравствени центар Лозница у сарадњи са школом и родитељима организује редовне систематске прегледе и вакцинацују.
Школa у oквиру oдгoвaрајућих прeдмeтa и других сaдржaја рaдa, прoгрaму здравствене превенције посвећује посебну пажњу, с обзиром да је циљ овог васпитно-образовног подручја изграђивање свестране личности, личности оспособљене да брине за сопствено здравље, развијањe љубaви и смислa зa врeднoвaњe живoтнe срeдинe. У здравственом просвећивању ученика учествују учитељи, наставници, стручни сарадници, и сарадници ван школе. Садржаји рада из oвe oблaсти налазе се у редовним наставним плановима и програмима као и програмима ЧОЗ и ЧОС, плановима рада стручних сарадника шкoлe. Учешће на такмичењима у пружању прве помоћи – за старији узраст а „Шта знаш о црвеном крсту“ – за ученике 4. разреда, учешће у хуманитарним акцијама и конкурсима – ликовним и литерарним… ће бити још један од начина остваривања овог програма.
Циљ наставе здравственог васпитања јесте да ученици овладају основним знањима, вештинама, ставовима и вредностима из области здравственог васпитања, кроз учење засновано на искуству. Учење садржаја здравственог васпитања подразумева превођење онога што знамо о здрављу у жељени начин понашања, уз препознавање правих животних вредности и подстицање оптималног развоја личности.
Задаци наставе здравственог васпитања су:
- развијање психички и физички здраве личности, одговорне према сопственом здрављу;
- стварање позитивног односа и мотивације за здрав начин живљења;
- васпитавање ученика за рад и живот у здравој средини;
- стицање знања, умења, ставова и вредности у циљу очувања и унапређивања здравља;
- промовисање позитивних социјалних интеракција у циљу очувања здравља,
- подстицање сазнања о себи, свом телу и сопственим способностима;
- развијање психичких и моторних способности у складу са индивидуалним карактеристикама;
- мотивисање и оспособљавање ученика да буду активни учесници у очувању свог здравља;
- развијање навика код ученика за очување и неговање своје околине;
- развијање истраживачких способности, критичког мишљења и креативности;
- проширивање знања о јединству и свеопштој повезаности процеса у природи;
- развијање одговорног односа према себи и другима;
- укључивање породице на плану промовисања здравља и усвајања здравог начина живота;
- развијање међусобног поштовања, поверења, искрености, уважавања личности, једнакости и отворене комуникације;
- усвајање и прихватање позитивних и сузбијање негативних облика понашања значајних за очување здравља;
- упознавање са најосновнијим елементима здравог начина живота;
- упознавање са протективним факторима за здравље, као што су: физичка активност и боравак у природи
Према посебном програму са ученицима реализоваће се здравствено просвећивање кроз конкретне теме:
- Култура живљења иљудске потребе (здравље и здрави стилови живота, лична хигијена, бављење спортом…)
- Исхрана
- Пубертет (психо-моторни развој…)
- Болести зависности – превенција
- Проблем понашања младих и социјални притисак вршњака…