Школски тим за професионалну орјентацију:
- Павловић Јелица – школски педагог и помоћник директора/координатор
- Ђурић Татјана
- Максимовић Милован
Програм професионалне орјентације
Циљ професионалне орјентације у основној школи је подстицање ученика да формирају реалну слику о својим способностима, особинама личности, интересовањима и да у односу на садржај, услове и захтеве образовних профила и занимања, што успешније планирају свој професионални развој. Професионални развој треба да буде схваћен као један од аспеката индивидуалног развоја ученика.
Задаци професионалне орјентације су у ствари задаци васпитања и образовања у основној школи, само што им се прилази са аспекта професионалне орјентације. Самим тим, они се могу остварити кроз све видове и облике образовно-васпитног процеса.
Професионална орјентација у овој школској години реализоваће се кроз:
- Професионално информисање
- Праћење професионалног развоја ученика
- Посебне облике рада на професионалној орјентацији:
- предавања, разговори са ученицима и родитељима, изложбе ликовних радова, литерарни радови, посете радним организацијама;
- професионално саветовање;
- реализовање конкретизованог програма професионалне оријентације кроз програме рада педагога, директора и одељењских старешина и предметних наставника, у оквиру садржаја предмета који предају.
Конкретизација програма професионалне орјентације:
Разр. |
Активности |
Извршилац |
1-3.
|
Разговор са ученицима о радним навикама организованог учења
Упознавање ученика са занимањима у непосредном окружењу |
Одељ. старешина |
4.
|
Дневни планови рада, планирање радних обавеза и слободног времена
Упознавање ученика са различитим занимањима Ликовни радови |
Одељ. старешина |
5.
|
Радне обавезе у школи и породици
Култура рада (радне навике, одговорност према раду, стваралаштво – смисао стварања) Интересовања за будућа занимања Писмени и ликовни радови на тему „Мој будући позив“ |
Одељ. старешина Предметни наставници |
6.
|
Упознавање ученика са занимањима кроз различите садржаје у оквиру наставних предмета
Анкетирање ученика о њиховим склоностима и интересовањима за слободне активности Радне навике, одговорност према раду, стваралаштво Интересовања за будућа занимања |
Одељ. старешина Предметни наставници Школски педагог – психолог |
7. |
Радионице из Приручника по пројекту „ПО на прелазу у средњу школу“- 1, 2, 8, 7, 10, 13, 4, 9, 11, 15, 14 |
Тим за ПО |
За реализацију радионица за 7. и 8. разред биће задужени чланови школског тима за ПО, који ће постепено едуковати и друге наставнике и вршњачке едукаторе. Ученици ових разреда ће своје продукте остављати у лични портфолио, који ће им бити трајно дат на крају године – ученицима завршног разреда.
За 8. разред:
Активност |
Носиоци активности |
Време реализације |
Очекивани резултати |
* Радионице из Приручника по пројекту „ПО на прелазу у средњу школу“- 2, 3, 4, 6, 8, 10, 18, 11, 12 | Тим за ПО | током године – углавном на ЧОС | Развијање идеје од самоспознаје, преко информисања до доношења одлуке |
1. Упознавање ученика са досадашњом уписном политиком уписа у ср. школу | Школски педагог | почетак шк. године | Правовремено информисање о правима, могућностима и обавезама ученика, родитеља, школе, МП |
2. Предавање “Пронађи себе“ | Школски педагог | октобар
новембар |
Обучити ученика да реално спозна своје способности и интересовања ради адекватног избора занимања |
3. Упознавање родитеља са могучностима проф. развоја и усмерења њихове деце – индивид., групно | Одељ. старешина,
Школски педагог, Психолог Тржишта рада |
током године | Пружање адекватне помоћи родитељима |
4. Презент. информативног материјала на тему ПО – групно | Школски педагог,
Предметни наставник према пристиглим конкурсима, брошурама…. |
по пријему материјала | Комплетна, јасна и прецизна информисаност деце и родитеља |
5. Израда школских паноа на тему ПО | Ученици,
Школски педагог, Предметни наставници |
од децембра па до јуна | Развијање интересовања ученика за свет занимања |
6. Организов. информативних састанака са представницима разних професија-реални сусрети | Директор,
Школски педагог, Одељенске старешине |
према слободним терминима предавача | Ширење видика о занимањима и кроз реч професионалаца |
7. Тестирање способности и интересовања ученика, саветовање | Психолог Тржишта рада | март
април |
Индивидуална помоћ деци при самопросењивању и избору даљег школовања |
8. Презентација образовних профила | Директор,
Задужени представници средњих школа |
мај | Упознавање ученика и родитеља са образовним профилима сред. школа |
9. Акција „Школа отворених врата“ | Одељ. старешине,
Школски педагог |
крај маја | Задовољавање својих интересовања и потреба на пољу ПО у различитим средњим школама |
10. Заједнички састанак родитеља и ученика | Директор,
Школски педагог, Одељ. старешине |
крај маја
почетак јуна |
Информисање о актуелној политици уписа у средње школе |