Чланови Школског тима за заштиту деце од насиља:
- Стални чланови: Директор, Помоћник директора, Школски психолог, Секретар школе
- Повремени чланови: Одељенски старешина, Дежурни наставник
Превентивне активности:
Превентивне активности |
Методе рада |
Носиоци програма |
Временски рокови |
Упознавање ученика са кућним редом |
Фронтални |
Одељенске старешине |
Први ЧОС у септембру |
Дежурство у школи |
Дежурство се остварује у комбинацији дежурних наставника и ученика 7. и 8. разреда – свакодневно се води Књига дежурства, а деж. ученици воде свој формулар дежурства |
Наставник који прави распоред уз распоред часова прави распоред дежурства, а одељенске старешине одређују дежурне ученике |
Распоред дежурства се прави пред почетак школске године и коригује по потреби |
Коришћење видео надзора |
Директор |
непрекидно |
|
Неформално дежурство |
Учешће свих запослених у сталном праћењу безбедности ученика |
Сви запослени |
За време свог радног времена у школи |
Теме за ЧОС-е о другарству, сарадњи, односу према другима, слободном времену, о опасностима из окружења и на родитељским састанцима |
Фронтално, Дискусија, Радионице, Предавања |
ОС, Школски педагог, Сарадници ван школе |
– Према Програму рада ОС, за сваки разред посебно – У зависности од акција на локалном нивоу, а и шире |
Доношење интерних правилника о понашању ученика по ОЗ-ма и да то буде истакнуто по учионицама ОС |
Фронтално, Дискусија |
ОС |
У току 2. полуг. |
Израда паноа „Дечија права“ – ученици млађих разреда |
Градско шеталиште |
Предметни наставници, учитељи |
Октобар, Дечија недеља |
Реализација наставних и ваннаставних програма којима се развија и негује богатство различитости и културе понашања |
Фронтално, Дискусија, Радионице, Предавања |
Предметни наставници, учитељи |
Током школске године |
Недеља акције „Помоћ другу“ |
Задужени наставници за рад Црвеног крста |
||
Саветодавни разговори индивидуални и групни са школским педагогом |
Саветодавни разговори |
Школски педагог |
По потреби |
Обавештења у школи по питању превенције кршења Правилника о понашању ученика |
Директор |
По потреби |
Сугестија: у раду са децом пропагирати асертивне облике понашања и примењивати елементе активне наставе.
Интервентне активности:
- Примена мера и поступка о дисциплинској одговорности ученика и одраслих-запослених у школи а према Закону о школи
- Евиденција, било да се ради о сумњи или сазнању да се насиље дешава – путем упитника, које попуњава и потписује лице које извршава пријаву
- Примена процедуре и поступака интервенције у заштити деце од насиља, а према шеми датој у Посебном Протоколу
- Сарадња са релевантним службама
- Праћење учесталости насиља
- Подршка деци која трпе насиље
- Рад са децом која врше насиље
- Саветодавни рад са родитељима