Скочи на садржај

Наш пример добре праксе у Просветном прегледу

У априлском броју Просветног прегледа 2981/2 од 11-18. априла 2024. у оквиру рубрике Креативна учионица објављен је још један пример добре праксе интегративне радионичарске наставе под називом ,,Шта се све научи кроз израду пита“,на страни 30 https://prosvetni-pregled.rs/elektronsko-izdanje/prosvetni-pregled-2981-2-12-13-11-18-april-2024/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR1_U6CgXc_bC_r8meVgKb1OWgBBrqMYTjPckG5hsKzJHixvMLW44v8VpY0_aem_AZeEX6_co3N3HbRTEqA6UjJrdo4m32D-3EQQPkHzPBJEGWDKkDHSeAMx3mc1iOM7iOL_y7XIXHl7JwvuWufJxgwh

Да се подсетимо, било је прошле школске године, а пројекат је реализован овако:

У ИО Зајача реализовали смо интегративну радионичарску наставу чији је продукт била трпеза љубави посне пите. Ова ученичка пројектна настава имала је задатак да кроз заједнички рад и сарадњу повежу знања из различитих предмета, а као круна свега је радост да могу да уживају у продуктима свога рада и дељењу истих.Реализатори радионичарске наставе су:Марта Ђуричић 7-2, Исидора Петровић 8-2, Мила Перишић 8-2, Јасмина Икановић 7-2, Тамара Васиљевић 7-2, Ајша Мигић 7-2, Дајана Радојичић 8-2, Ивана Мијић 8-2, Јана Комарчевић 8-2и наставници Миланка Васиљевић, Светлана Ђурић, Александра Стефановић, Слађана Осатовић, Александар Томић, Иван Негић, Бојана Ковач, Слађана Живановић, Љубиша Радовановић, Петар Косовац, Сања Симић де Граф. Захваљујемо Мирјани Негић на сарадњи, као и нашим дивним помоћним радницама Милени и Снежани. Радионичарској настави присуствује директор Владан Андрић. Израда посне пите Трпеза љубави посне пите . У  оквиру интегративног пројекта ТРПЕЗА ЉУБАВИ, имали смо један занимљив час.

Седми разред имао је интегративни час верске наставе, математике и енглеског језика. Госпођа Мирјана Негић обезбедила је материјал за овај час-направила је укусну посну питу са сојом и празилуком која нам је послужила за доказивање Питагорине теореме. Питу смо поделили на коцкице. Направили смо Питагорин троугао чије су катете биле 3 и четири коцкице. Затим смо од осталих коцкица правили квадрате над катетама и квадрат над хипотенузом. Како је квадрат над мањом катетом садржао 9 коцкица, над већом катетом 16, а квадрат над хипотенузом 25 коцкица, доказали смо да је квадрат над хипотенузом једнак збиру квадрата над катетама. Вежбали смо енглески језик са наставницом Сањом Симић де Граф понављајући геометријске облике, показне заменице, задатке где смоистакли да именица катета има неправилну множину, вежбали времена. А затим смо и урадили неке задатке из математике где смо кроз пите примењивали Питагорину теорему. Вероучитељ Иван Негић објаснио је деци шта је то агапе или трпеза љубави, а онда смо се сви послужили и дегустирали ову изузетно укусну питу. Часу је асистирао наставник физичког Александар Томић, а присуствовао је директор Владан Андрић, помоћник директора Петар Косовац и учитељице Миланка Васиљевић, Светлана Ђурић и Александра Стефановић.

Интегративан час који је на једном месту окупио наше дивне колеге и ученике седмог разреда посебан је по томе што је главни исход овог часа ЉУБАВ-ДА ЈЕДНИ ДРУГЕ ВОЛИМО.

Посне пите кроз трпезу љубави долазе нам од наших дивних сарадника професорке посластичарства Дејане Лазаревић и њених ученика из Економске школе, вероучитељ Јован Секулић поставља нам трпезу љубави да се она најпре усели у наша срца и да једни другима служимо и дарове умножавамо. Наставници математике Александра Деспотовић и Драган Јовановић започињу час занимљивим цртаним филмом о Питагориној теореми

https://youtu.be/b6bsTlLgglk , затим мало учимо о Питагори кроз интерактивну презентацију наставнице Сање Симић де Граф и неправилној множини именице катета. Наставница српског језика кроз пројектни задатак ,,Питу испеци, а рецепт реци императивом“ презентује са ученицима пано. На овом часу су нам присутне и наставнице италијанског Мирјана Марковић, којаје делегирала ученицима задатак везан за вокабулар италијанског језика којем ће се прикључити и наставница енглеског Сања Симић де Граф на енглеском језику. А наставница хемије Бојана Ковач нам најављује текст Питагорине теореме користећи се хемијским симболима. Часу присуствује педагог школе Јелица Павловић.

НА ОВОМ ЧАСУ РЕАЛИЗОВАЛИ СМО ИСХОД У ПОТПУНОСТИ-ДЕЛЕЋИ ЉУБАВ, УМНОЖИЛИ СМО ЈЕ!

https://anyflip.com/scxpd/athf/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR1M8dFtjPM75n_v2oDRdseiNwIXePvDC95dotoLLSoJKm2jKPmSxqQ8xRk_aem_AZe1FNVrVFQ7urkmx202-IuoSzjvfzjzDLx05_3RsK4sLr_m4wT_etXWlcYlgScNNJKuLV5b2TzFGZY3QXlwcP25

Координатор пројекта и аутор чланка Сања Симић де Граф, проф. енглеског језика и педагошки саветник