Скочи на садржај

Међупредметно повезивање

Наставници  српског  језика,  историје,  географије,  заједно са ученицима  7/3 остварили  су  ефикасно  међупредметно  повезивање. Овај  час  је показао  да ученик  може  да  има  активнију  улогу  на  часу, а  да  наставник  не  мора  доминирати  учионицом.

Час  је  био  посвећен  Ани  Франк.  Ученици  су  уз  помоћ  наставника  испољили  истраживачки  дух  у  истовременом  проучавању  различитих предмета  везано  за  исту  тему  и  њиховом  вертикалном  и  хоризонталном  повезивању.

Презентација  је урађена  у Пауерпоинту,  а  излагање  је  организовано  у  шест  група.

Уводни  део  часа  је  био  посвећен  историји: узроцима  другог  светског  рата,  догађајима  који  су  претходили  геноциду  над  Јеврејима  и  коначном  договору  о  судбини  Јевреја  на  језеру  Ван.

Издвојени  су  и  објашњени  појмови  као  антисемитизам,  холокауст,  Кристална  ноћ…

Присутни  су  упознати  са  књижевно-научним  врстама  и  њиховим  карактеристикама,  са  посебним  освртом  на  дневник  као  књижевно-научну  врсту.

Главни  део  часа  је  посвећен  роману ,, Дневник  Ане  Франк“.

Излагање  ученика  је  обогаћено  сликама  девојчице  Ане,  као  и  њеног  тајног  скровишта у  Амстердаму. Кроз  њихову  презентацију  могли  смо  боље  упознати  Ану,  њене  мисли  и  осећања  записана  на  страницама  дневника.

У завршни  део  часа  укључена  је  и  географија. Једна  група  ученика  је  на  карти  Европе  приказала  најозлоглашеније логоре  на  подручју  бивше  Југославије,  Пољске  и  Немачке.

Ово  је  пример  интегративне  наставе  где  су  међусобно  повезани  наставни садржаји  из  поменутих  наставних  предмета.

Час  је  допринео  преношењу  функционалних  знања  и  показао  спремност  за  тимски рад.  Поред  поменутих  наставника  часу  су  присуствовали  педагог  школе  Јелица  Павловић,  као  и  наставник  енглеског  језика  Петар  Косовац.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *